Reklamationer

För att se aktuella villkor för reklamationer, se vänligen våra köpvillkor.

Viktigt!

  • Kom alltid ihåg att skapa ett reklamationsärende (RMA) innan du returnerar produkten. Först när du har fått ett RMA-nummer kan produkten returneras, med RMA-numret tydligt märkt på försändelsen.
  • Alla våra produkter omfattas som ett minimum av konsumentköplagens 3-åriga reklamationsrätt, om inget annat anges.
  • Utvalda produkter kan omfattas av en utökad tillverkargaranti, se den enskilda tillverkaren för villkor och hantering av detta.
  • Vissa tillverkare erbjuder direkthantering av RMA-ärenden, vilket alltid leder till snabbare hantering. Klicka på länken ”Skapa reklamation” nedan för att se vilka alternativ som finns för din produkt.
  • Vid förgäves felsökning kan en avgift på 900,- SEK debiteras.

Vägledning om hur du utnyttjar din reklamationsrätt

  1. Skapa ett returvaruärende (RMA) - link
  2. Förpacka varan säkert, helst i originalförpackningen.
  3. Skriv det tilldelade RMA-numret på fraktsedeln, INTE direkt på förpackningen.
  4. Skicka tillbaka varan.